tisdag 2 februari 2016

Sumo Sushi

Ibland är det skönt att helt enkelt strunta i att leta inspiration för att laga mat och istället bara köpa mat från en restaurang. I en stad som Malmö finns det massor av olika typer av restauranger dit man kan bege sig för att äta god mat. På Gustav Adolfs Torg finns en sushirestaurang som startade 2014 som tredje restaurangen i en familjeägd restaurangkedja - Sumo Sushi.

Sumo Sushi satsar på att tillverka Malmös godaste sushi. Maten görs inte i förväg, utan efter beställning för att ge en fräsch och god smakupplevelse till restaurangens gäster. På Sumo Sushis hemsida kan man beställa exakt det man man vill ha. För mig som inte bor så centralt är det dessutom perfekt, för då kan jag även begära hemkörning. Vilket innebär att jag inte behöver göra mig omaket att köra in till stan, hitta parkering och allt sånt för att få avnjuta en god sushimåltid.


Hm, nu blev jag allt lite sugen på sushi. Kanske skulle föreslå det för Pappan i köket? Dagens måltid kanske, nu när inspirationen i köket för den här mamman tryter?

/Mamman i köket

2 kommentarer:

  1. Hejsan,
    Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
    Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på tove.lindgren@pvmmedia.com så kan jag skicka mer information.
    (Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
    Åldersgräns 16 år.
    Mvh, Tove

    SvaraRadera
  2. Vill göra ett kort tillägg till mitt inlägg ovan. Vi bestämde oss faktiskt för att beställa sushi från Sumo Sushi ikväll. Men, när jag skulle beställa så hittade jag inte hur man valde hemkörning. Därmed kontaktade jag restaurangen och det visade sig att de inte alls har hemkörning, trots att det står så på deras hemsida. Tråkigt tycker vi som hade sett fram emot en god sushimiddag. De skulle ändra på sin hemsida.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Skriv även om du har testat rätten, vad du tyckte och om du testade nån ny variant. Tack för ditt deltagande på den här bloggen!